woensdag 20 juni 2012

Week 2 en 3
Surfen
Natuurlijk ben ik ook gaan surfen. Wel als je dat surfen kan noemen. Het was een les om te leren surfen. Volgens men leeraar Jared - het typische surfing dude, met dreadlocks en super cool - deed ik het nogal goed voor een eerste keer. Maar ik heb nog veel lessen en training nodig vooraleer ik mezelf als een surfer mag noemen.

Blue Mountains
We zijn ook naar de Blue Mountains geweest. Tot nu toe het mooiste wat ik hier in Australië heb gezien. Het was echt ongelooflijk, maar jammer genoeg waren ze niet echt blauw. Ze noemen het de Blue Mountains omdat het vol eucalyptus bomen is, en ze geven een blauwe 'mist' af. Maar toch waren het ongelooflijke mooie panorama's.
Ik heb een kleine film opgenomen om een idee te verkrijgen.


Lessen
Momenteel volg ik Engelse lessen, om men Engels die ik op school geleerd heb te herinneren. En nu merkt ik hoe multi cultureel Sydney is. Ik heb les met leerlingen uit: China, Korea, Japan, Mongolië, Rusland, Brazilië, Turkije, Duitsland, Frankrijk, Italië, enz.... En dat is nu juist het leukste eraan, men leert verschillende dingen uit de andere culturen. En er zijn soms ook enorme "culture shocks". Wat voor de ene persoon normaal lijk, is echt niet normaal voor de andere.

Werk
Jammer genoeg moet ik ook werken. En dat is het geval voor de volgende 3 weken. Waarom 3 weken? Omdat ik binnen 4 weken een les zal volgen bij de OutBackPackers. Dus ik moest wel iets vinden om ondertussen te doen. Maar werk vinden voor 3 weken is onmogelijk, werkgevers willen meestal dat je 2 a 3 maanden blijft. Dus heb ik gekozen om aan wwoofing te doen. Om het kort uit te leggen, je werkt 4 a 6 uren per dag op een boerderij, of iets in die richting, als vrijwilliger. Maar je wordt gratis gelogeerd en je krijgt gratis eten. En dat is het goedkoopste manier die ik gevonden heb om die 3 weken door te brengen. En ik zal de volgende 3 weken logeren in Kantara House. Daar zal ik hun tropische tuin moeten onderhouden, en hun dieren verzorgen.


1 opmerking:

  1. Zo leuk om terug te lezen. Ik heb ook zo een mooie herinneringen aan m'n vrijwilligerswerk in Australië via www.jobstop.be. Hele mooie tijden!

    BeantwoordenVerwijderen